Na, po viso to, po to, kai daugelį metų mums sakė, kad slapukų stebėjimas dingsta ir rinkodaros specialistai turi pasiruošti kitam dideliam pokyčiui, „Google“ dabar paskelbė kad iš tikrųjų tai nebus slapukų pašalinimas.
Daugelį metų trunkantis procesas, dėl kurio Google dėl įvairių iššūkių ir rūpesčių kelis kartus atideda slapukų panaikinimą, dabar privertė paieškos milžiną peržiūrėti savo požiūrį, o bendrovė paskelbė, kad tiria visiškai naują alternatyvą padidinti duomenų privatumą.
Pagal Google:
“Siūlome atnaujintą metodą, kuris padidina vartotojų pasirinkimą. Užuot panaikinę trečiųjų šalių slapukus, įdiegsime naują „Chrome“ patirtį, kuri leistų žmonėms priimti pagrįstą pasirinkimą, taikomą naršant žiniatinklyje, ir jie galėtų bet kada koreguoti šį pasirinkimą. Mes aptariame šį naują kelią su reguliavimo institucijomis ir bendradarbiausime su pramone, kai tai įgyvendinsime.
Tai iš esmės užbaigia penkerius metus trukusį pramonės žmonių nerimą.
Apibendrinant, dar 2020 m. „Google“. paskelbė pradinis planas palaipsniui panaikinti slapukų stebėjimą, iš pradžių iki 2022 m., o tai atitiko platesnį perėjimą prie geresnio interneto vartotojų duomenų privatumo ir kontrolės. Į „Google“ laipsniško nutraukimo planą buvo įtrauktas naujojo kūrimas Federuotas kohortų mokymasis (FLoC) modelis, kuris vis tiek įgalintų naudotojo veiklos stebėjimo lygį, nors ir be asmeninių identifikatorių, kuriuos būtų galima susieti su bet kokiu konkrečiu vartotoju.
Tačiau daugelis įvairių pramonės šakų užginčijo šį planą, todėl 2021 m. „Google“ paskelbė, kad atidėlioti FLoC planą siekiant rasti geresnį sprendimą, kuris atitiktų visus reikalavimus.
Tada „Google“ perjungė dėmesį į savo Privatumo smėlio dėžės projektas, kuris kurį laiką buvo gaminamas kaip mažesnis elementas. „Google“ pristatė viešam naudojimui skirtą „Privacy Sandbox“. 2023 metų rugsėjo mėnesįo iki 2024 m. sausio mėn naujas planas naudoti projektą kaip alternatyvų slapukų pakaitalą, o atnaujinta sistema nustatyta taip, kad suskirstytų žiniatinklio vartotojus į temų kategorijas, o ne palengvintų individualų stebėjimą.
Šių metų trečiąjį ketvirtį „Google“ privatumo smėlio dėžė pakeis slapukus.
Bet tai taip pat neišėjo į priekį.
Įvairioms pramonės ir reguliavimo institucijoms iškėlus įvairius susirūpinimą keliančius klausimus, „Google“. dar kartą atidėjo slapukų pašalinimą. Tai visų pirma lėmė iššūkis iš JK Konkurencijos ir rinkų tarnyba (CMA), kuri turėjo kėlė įvairių rūpesčių apie tai, kaip šis žingsnis paveiks platesnę skaitmeninės rinkodaros pramonę ir „Google“ konkurentus šioje srityje.
Tai galiausiai reiškė, kad „Google“ slapukų panaikinimas buvo atidėtas bent iki 2025 m., tačiau dabar jis visai nevyksta, nes „Google“ užtenka bandymų nuraminti įvairius žaidėjus.
“Esame dėkingi visoms organizacijoms ir asmenims, kurie per pastaruosius ketverius metus dirbo su mumis kurdami, išbandydami ir pritaikydami privatumo smėlio dėžę. Kai užbaigsime šį metodą, mes ir toliau konsultuosime su CMA, ICO ir kitomis reguliavimo institucijomis visame pasaulyje. Tikimės tolesnio bendradarbiavimo su ekosistema kitame kelionės į privatų internetą etape.“
„Google“ teigia, kad ir toliau teiks savo „Privacy Sandbox“ API ir toliau į jas investuos, kad toliau gerintų privatumą ir naudingumą, todėl vis tiek bus alternatyvų, pagrįstų šiuo modeliu.
Tačiau tai nebus vienintelis, o „Google“ bent jau kol kas nenutrauks stebėjimo slapukų.
Tai reikš, kad daugelis pramonės atstovų gali lengviau atsikvėpti, nes nereikia diegti visų naujų sistemų ir procesų, kad palengvintų duomenų sekimą. Žinoma, viskas dar keisis, bet bent jau kol kas status quo duomenų erdvėje išliks toks pat.
Tai stebinantis pokytis bendrovei, kuri, atrodė, buvo pasiryžusi pakeisti „Apple“ patobulintus duomenų privatumo atnaujinimus, įskaitant prieštaringus. Programų stebėjimo skaidrumo jungiklis 2022 m. Atrodė, kad tai atveria duris naujam „Google“ požiūriui, tačiau „Google“ nesiryžo daryti kokių nors reikšmingų pakeitimų, galinčių turėti įtakos jos pagrindiniam skelbimų verslui ir (arba) suteikti daugiau reguliavimo kontrolės.
Dėl to „Google“ peržiūrėjo ir atidėjo, kol atrodė, kad neturi galimybės nuraminti visų šalių. Taigi dabar keičiasi kryptis, todėl programoje bus taikomas visiškai naujas duomenų privatumo metodas.
Kokia forma tai bus, kol kas neaišku, bet, kaip pažymi „Google“, ji bus pagrįsta vartotojo pasirinkimu ir kiekvienam asmeniui suteikiama galimybė apriboti, kokiais duomenimis dalijasi.
Tai, remiantis istoriniais įrodymais, gali būti didelė reklamuotojų laimėjimas, nes dauguma vartotojų tiesiog nekeis savo nustatymų. Bet vėlgi, jei „Google“ pradės raginti vartotojus iššokančiaisiais langais, kaip tai daro „Apple“ naudodama ATT, tai taip pat gali būti žymiai blogiau ir matyti daug mažiau vartotojų duomenų.
Turėsime palaukti ir pamatyti, bet kol kas sausainiai pasiliks.