Nepaisant to, kad „X Premium“ (anksčiau „Twitter Blue“) nepasiekė taip, kaip Elonas Muskas tikėjosi, platforma nori rasti naujų būdų, kaip padidinti savo pajamų gavimą, nes tikimasi integruoti daugiau dirbtinio intelekto elementų, o tai kainuoja nemažas išlaidas. taip pat kompensuoja pajamų iš reklamos nuostolius.
Be to, prieš pat Kalėdas X paskelbė, kad jos X Premium+ prenumeratos, brangiausios X prenumeratos parinkties, kaina padidės 30%, kad būtų galima finansuoti nuolatinį savo pasiūlymų plėtrą.
Pagal X:
„X Premium+ prenumeratos kainą atnaujiname 2024 m. gruodžio 21 d. Nauji prenumeratoriai atnaujintą kainą mokės nuo tos dienos. Jei jau prenumeruojate ir kitas atsiskaitymo ciklas prasidės iki 2025 m. sausio 20 d., būsite apmokestinti pagal dabartinį tarifą; kitu atveju naujas tarifas prasidės nuo pirmojo atsiskaitymo ciklo po tos datos.
Nauja kaina papildo 6 USD per mėnesį prie „X Premium+“ kainos, kuri padidės nuo 16 USD iki 22 USD per mėnesį arba 229 USD per metus.
X teigia, kad aukštesnė kaina leis geriausiai mokantiems vartotojams pasiūlyti visiškai be skelbimų, o taip pat leis didesnius Grok AI modelių naudojimo apribojimus.
Tai taip pat suteiks X daugiau galimybių mokėti kūrėjams pagal atnaujintą pajamų paskirstymo modelį:
„Pakeitėme pajamų paskirstymo modelį, kad atlygintume už turinio kokybę ir įtraukimą, o ne vien už skelbimų peržiūras. „Premium+“ prenumeratos mokestis prisideda prie šios naujos, teisingesnės sistemos, kurioje kūrėjų pajamos yra susietos su bendra jų X verte, o ne skelbimų parodymais.
X paskelbė apie šį pakeitimą dar spalį, kai programa perėjo nuo to, kad kūrėjams būtų sumažintos pajamos iš skelbimų už skelbimus, rodomus jų atsakymuose (ir kuriuos mato X Premium prenumeruojantys vartotojai), o kūrėjams mokama pagal mokančių vartotojų įsitraukimą.
Dabar prie to prisidės ir papildomos „X Premium+“ sąnaudos, nes suteiks X šiek tiek papildomų pajamų dalintis ir, kaip minėta, finansuos nuolatinį AI vystymą.
Nors techniškai tai atliekama per xAI, kuri yra atskira įmonė nuo pačios X. xAI, kuri yra atsakinga už modelius ir sistemas, kuriais maitinamas jos Grok AI pokalbių robotas, ką tik užbaigė C serijos finansavimo 6 milijardų dolerių raundą, pridėdamas prie 6 milijardų dolerių, kuriuos ji taip pat surinko gegužės mėn., leisdama išplėsti savo veiklą.
„xAI“ panaudojo didžiąją dalį šio finansavimo, kad sukurtų savo „Colossus“ AI duomenų centrą Memfyje, kuriame yra 100 000 Nvidia H100 GPU į xAI operaciją. Tai prilygsta AI sistemoms, kurias šiuo metu valdo Meta ir Google, nors abi jos turi žymiai daugiau pajėgumų ir galimybių toliau plėstis šiame etape.
Tačiau bent jau kol kas naujasis AI skaičiavimo klasteris pastūmėjo xAI į teisėtos konkurencijos poziciją kuriant DI, nes atrodo, kad ji įsitvirtins erdvėje ir pasiteisins iš laukiamo AI bumo ateinančiais metais.
Neaišku, kaip X Premium+ kainų padidėjimas gali tiesiogiai prisidėti prie to, tačiau X ir toliau siurbė naujus savo Grok pokalbių roboto atnaujinimus (naujausias yra patobulintas vaizdo generavimas), o kai kuriuose regionuose paleido ir atskirą Grok programą. .
Ir jis naudoja X, kad reklamuotų tai:
Taigi čia yra susipynimas, nors neaišku, kur nubrėžtos linijos tarp šių dviejų, todėl neįmanoma pasakyti, kaip kiekvienas prisideda prie kito šiuo atžvilgiu.
Nepaisant to, tai yra viena vieta, kurioje X sako, kad bus papildomai gauta prenumerata. Nors, kaip minėta, kainų padidėjimas taip pat gali būti bandymas užmaskuoti X Premium abonentų trūkumą, dėl kurio X pajamų prognozėse liko dar viena skylė.
Remiantis „TechCrunch“ ir „AppFigures“ spalį atlikta analize, „X Premium“ šiuo metu iš viso turi apie 1,3 mln. abonentų, kurie apima visas pasiūlymo pakopas. Už X Premium+ būtų sumokėta tik dalis to, todėl kainos padidėjimas 6 USD šioje kategorijoje šiuo atžvilgiu nebus didelis keitiklis.
Tačiau tie, kurie moka už aukščiausią pakopą, taip pat yra mažiau linkę atšaukti, todėl galbūt X tiesiog išgrynina pinigus ten, kur gali. Tačiau tikimybė, kad „X Premium“ kada nors taps pagrindiniu pajamų varikliu, kaip iš pradžių planavo Elonas Muskas, šiuo metu atrodo labai mažai tikėtina.
Savo pradiniame „Twitter“ verslo strategijos plane, kurį jis pasidalino su potencialiais investuotojais netrukus po to, kai perėmė programėlę (ir prieš „X“ prekės ženklo pakeitimą), Muskas numatė, kad „Twitter Blue“ (dabar X Premium) pasieks. 69 milijonai mokančių abonentų iki 2025 m. ir 159 milijonai iki 2028 m.
Iki to dar toli, o be tokio kainų padidėjimo sunku suprasti, kaip X galės gauti realių pajamų iš savo prenumeratos pasiūlymų.
Nebent pasirodytų kažkokie pribloškiantys priedai, kad pasaldinti sandorį. Nesu tikras, kokie jie galėtų būti, bet panašu, kad dirbtinis intelektas kažkaip prisidės.
Asmeniškai aš sakau, kad socialinės platformos per daug vertina tokių funkcijų, kaip dirbtinio intelekto vaizdų kūrimo, naudingumą paprastiems vartotojams. Bet galbūt Elonas ir Co turi ką nors kita savo kolektyve.